Οι πρώτες ημέρες με το νεογέννητο μωρό στο σπίτι είναι βουνό. Όλα είναι καινούργια και όλα φαίνονται δύσκολα. Το μωρό ξυπνάει συνέχεια και θηλάζει σαν να μην υπάρχει αύριο. Όλα είναι τόσο πρωτόγνωρα που αναρωτιέσαι αν θα γυρίσεις πάλι ξανά στις παλιές σου συνήθειες. Σε αυτό το άρθρο θα διαβάσεις μερικά tips που ίσως σε βοηθήσουν να γίνουν αυτές οι μέρες πιο εύκολες. Με τη βοήθεια του καταστήματος “Ιάματα” σου δίνω μερικές προτάσεις για τη νέα μαμά στο φλέγον ζήτημα Θηλασμός.

Θηλασμός: Προτάσεις για τη νέα μαμά

Τι να πίνω;

Πριν γεννήσεις απολάμβανες βοτανικά ροφήματα, καφέδες ή και ανθρακούχα ροφήματα. Τώρα αναρωτιέσαι τι θα μπορούσες να πίνεις μιας και θηλάζεις και δεν θες να περάσει κάποια ουσία στο γάλα σου και να αναστατώσει ή επηρεάσει το μωρό σου. Σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού σου μπορείς να καταναλώσεις κάποια βότανα και να αποφύγεις κάποια άλλα. Βότανα που θα σε βοηθήσουν στην παραγωγή γάλακτος είναι ο μαραθόσπορος, το γαϊδουράγκαθο και η τριγωνέλλα. Τα παραπάνω βότανα σύμφωνα με την βοτανοθεραπεία βοηθούν στην αύξηση παραγωγής γάλακτος. Όμως δεν πρέπει να καταναλώνονται αν υπάρχει ήδη αυξημένη ροή γάλακτος γιατί τα βότανα αυτά ίσως προκαλέσουν υπερπαραγωγή.  Αυτό από μόνο του δημιουργεί δυσκολίες και θα πρέπει μια μητέρα να γνωρίζει πώς να διαχειριστεί μια υπερπαραγωγή.

Ενώ βότανα που μπορείς να καταναλώσεις και να σε χαλαρώσουν είναι το χαμομήλι, η πασιφλόρα και η λεβάντα. Μαζί ή το κάθε ένα μόνο του μπορούν να σε χαλαρώσουν και να μειώσουν το στρες των ημερών το οποίο ίσως δεν σε αφήνει να κοιμηθείς όταν κοιμάται και το μωρό. Αυτό όμως είναι πολύ σημαντικό για να τα καταφέρεις και να ανταπεξέλθεις.

Τα βότανα θα σε βοηθήσουν στην ενυδάτωση που χρειάζεσαι αφού  συνήθως μια θηλάζουσα μαμά διψάει αρκετά και πρέπει να πίνει αρκετό νερό. 

Θηλασμός: Προτάσεις για τη νέα μαμά

Τι να τρώω;

Το νερό τρέφει το σώμα σου και σε βοηθάει να μην έχεις πονοκεφάλους αλλά και κόπωση. Αυτό όμως που σε βοηθάει εξαιρετικά είναι και η σωστή θρέψη. Δοκιμάζεις όλα τα φαγητά και αν κάποια φαγητό που θα καταναλώσεις θεωρείς ότι προκαλεί ανησυχία στο μωρό, το αφαιρείς για μια εβδομάδα από τη διατροφή σου και μετά το επαναφέρεις πάλι για να βεβαιωθείς. Φαγητά όπως ρεβίθια, φασόλια, φακές πρέπει να δοκιμάζονται πριν θεωρήσουμε ότι ενοχλούν το μωρό μας. Η θρέψη έχει μεγάλη σημασία και ο οργανισμός σου καταπονείται και ταλαιπωρείται. Γι’ αυτό πρέπει να καταναλώνεις υγιείς τροφές και με ποικιλία χρωμάτων και συστατικών. Μεγάλη ποικιλία θα βρεις στα Ιάματα. Θα βρεις βούτυρα καρπών και φυτικά γάλατα μαζί με πολλά δημητριακά για το πρωινό σου. Θα βρεις μακαρόνια από όσπρια, κινόα, φασόλια και βιολογική σάλτσα ντομάτας για τις μακαρονάδες σου. Ακόμα θα βρεις υγιεινά γλυκίσματα τα οποία δεν περιέχουν ζάχαρη, φοινικέλαιο ή συντηρητικά. 

Τι να βάζω στην επιδερμίδα μου;

Αφού έχεις προσέξει την διατροφή σου και το νερό που προσφέρεις στο σώμα σου πρέπει να δώσεις σημασία στην ψυχή σου και στο δέρμα σου. 

Φρόντισε την ψυχή σου ακούγοντας μουσική, προσπαθώντας να απολαύσεις το θαύμα της φύσης που βιώνεις και που ένας μικρός ανθρωπάκος είναι στην αγκαλιά σου και εξαρτάται πλήρως από εσένα και αν χρειάζεται μίλα στους ειδικούς και ζήτα βοήθεια.

Το δέρμα σου χρειάζεται επίσης ενυδάτωση και περιποίηση έτσι ώστε να μη νιώθει παραμελημένο. Επειδή έχεις ένα μωρό κολλημένο πάνω σου, το μπάνιο σου γίνεται συνήθως γρήγορα οπότε με φυσικά σαπούνια μπορείς να χαρίσεις στο σώμα σου την καθαριότητα που ψάχνεις. Επειδή το μωρό δε χρειάζεται να μυρίζει έντονα αρώματα και οι κρέμες που χρησιμοποιείς στο σώμα σου πρέπει να είναι όσο ουδέτερες γίνεται όσο και το αποσμητικό σου φυσικά, μπορείς να δοκιμάσεις να ενυδατωθείς μετά το μπάνιο με ένα απλό αμυγδαλέλαιο και να φορέσεις το stick αποσμητικό χωρίς άρωμα που δεν έχει αλουμίνιο και είναι πολύ φιλικό για το δέρμα. Όσο αφορα το πρόσωπο χρεάζεσαι απλά πράγματα όπως λίγο αγνό υαλουρονικό μαζί με ένα ενυδατικό σέρουμ που είναι κατάλληλα για το κουρασμένο σου πρόσωπο. 

Με όλες τις παραπάνω συμβουλές ή με μια από αυτές εύχομαι να σε βοηθάω. Θέλω μόνο να σου δώσω κάποιες ιδέες με τις οποίες μπορείς να περιποιηθείς τον εαυτό σου για να καταφέρεις να ανταπεξέλθεις στα νέα δεδομένα.

Θηλασμός: Προτάσεις για τη νέα μαμά

Θα τα καταφέρω;

Το σίγουρο είναι ότι ο νέος αυτός ρόλος που έχεις πάρει είναι ιδιαίτερα σημαντικός και μοναδικός. Καθώς ένας άνθρωπος φροντίζει ένα βρέφος για μικρό χρονικό διάστημα στη ζωή του, οπότε η μόνη μου συμβουλή είναι να το απολαύσεις μακριά από άγχος και στρες. Θυμήσου ότι όσο φροντίζεις το μωρό σου άλλο τόσο πρέπει να φροντίζεις τον εαυτό σου μιας και θυμήσου είσαι ο βασικός φροντιστής αυτού του μικρού ανθρωπάκου. Άκου το ένστικτό σου και όλα θα πάνε καλά.

*Τα Ιάματα είναι ένα φυσικό κατάστημα στην Τρίπολη το οποίο διαθέτει eshop όπου μπορείτε να βρείτε όλα τα προϊόντα που ανέφερα και η Δέσποινα που έχει το κατάστημα να σας βοηθήσει να διαλέξετε ποιο σας ταιριάζει. Το άρθρο δεν αντικαθιστά καμία ιατρική άποψη και διαθέτει συμβουλευτικό χαρακτήρα και όχι ιατρικό.  

Διαβάστε ακόμα: Ιδέες και tips για να οργανώσεις το τέλειο Baby Shower

Author

Είμαι η Έλενα, αλλιώς η busy mama. Εκπαιδευτικός και μαμά ενός μικρού πρίγκιπα κι ενός μικρού ροζ μακαρόν. Ερωτευμένη πάντα με εκείνο το αγόρι που γνώρισα το 2005 και συνεχίζει ακόμα να με αντέχει. Πιστεύω ακράδαντα ότι μια μαμά δεν παύει ποτέ να είναι και γυναικά. Το busymama.gr έχει ως κέντρο του τη γυναίκα σε όλους της τους ρόλους.

Write A Comment